dělící čára

Drbeme o dietách

Přidejte svůj názor na konkrétní zdravotní nebo redukční dietu, cvičení či pohybovou aktivitu do naší drbárny.

Poslední komentáře ...

>> Vstoupit do drbárny

Správné načasování a volba vhodné diety


Pokud se již rozhodnete pro dodržování určitého druhu diety, zvažte nejprve všechny okolnosti, které vás ktomu vedou a nezapomeňte dietu vždy správně načasovat, jelikož pouze tak můžete dosáhnout vysněného cíle.

Je mnoho důležitých okolností, které je nutné zvažovat při výběru vhodného druhu diety, neboť nejen přejídání, ale i nevhodná skladba jídelníčku, málo pohybu, stálý stres a genetické dispozice mohou způsobit, že přibíráte na váze a nejste zrovna spokojeni se svou postavou.

Nabízíme vám přehled několika druhů faktorů, které se mohou podílet na tom, že nejste se svou postavou zrovna spokojeni.

Zároveň vás chceme vyburcovat k tomu, abyste se nad sebou zamysleli a případně se rozhodli pro některou z nabízených diet, ať již očistnou, redukční nebo přímo určenou pro váš momentální zdravotní stav.

Můžete k tomu zvolit i některý druh sportu a celkově tak začít dělat něco pro sebe, a to nejen pro krásu, ale hlavně pro svoje zdraví. Krása mnohdy vyzařuje zevnitř, je proto třeba, aby byl člověk hlavně v pohodě a fit, ostatní už přijde samo.

Přehled faktorů přispívajících k nadměrnému růstu naší váhy:


  • permanentní stres (rodinný, pracovní)
  • špatný zdravotní stav (vysoký cholesterol, tlak, poškození srdce)
  • rodinné dispozice k obezitě (genetika)
  • typ zaměstnání (sedavé, nedostatek času a prostoru na pravidelnou stravu - noční směny, kdy nelze dodržovat pravidelné časové odstupy mezi jednotlivými jídly)
  • způsob dopravy do zaměstnání - málo pohybu (autem, vlakem či MHD)
  • těhotenství a období po něm (např. dojídání po dětech)
  • omezení kouření (nebo úplné odbourání kouření)
  • nedostatek času na sportovní aktivity

Jistě je chválihodné, pokud se rozhodnete snížit svoji tělesnou hmotnost pomocí některých nabízených diet, ale pouhé předsevzetí k tomu nestačí.

Chce to i pevnou vůli a u mnohých diet je vhodná i konzultace s ošetřujícím lékařem, abyste zbytečně neohrozili svoje zdraví. Také podpora rodiny, přátel, celková psychická pohoda je velice důležitá v boji s vašimi kily navíc.

Stejně jako má každá mince svůj rub a líc, tak i každá dieta může mít svoji zápornou stranu.

Vždy je nutné se předem zamyslet nad tím, zda nastal ten správný okamžik na dietu, a to zmnoha různých důvodů, jako je např. špatný zdravotní stav, jenž neumožňuje držení určitých typů diet, psychická nepohoda, nedostatek času na dodržování určitého dietního režimu.

Při dietě totiž nejde o to přestat jíst, neboť příjem potravy k životu patří. Jídlo nám dodává nejen kalorie, ale potřebné vitamíny a minerály, avšak při dietě je třeba nahradit nevhodnou stravu výběrem a přípravou vhodného druhu jídla, a to chce více času, než jen narychlo sníst hamburger v rychlém občerstvení.

Doporučení pro všechny, kteří plánují začíst s nějakou z diet:


  • je dokázáno, že lidé kteří sledují svůj každodenní přísun stravy (ať už formou psaní deníku nebo jiným způsobem), tak jejich energetický přísun klesl zhruba o 25%
  • pokud chcete snížit svoji tělesnou hmotnost, musí být váš energetický přísun nižší než výdej (tedy trocha zdravého pohybu nikomu neuškodí)
  • chcete-li mít přehled o své váze, vyberte si pouze jeden den a jednu hodinu v týdnu, která bude určena k vážení (nemá význam vážit se častěji nebo budete zbytečně zklamaní)
  • dodržujte dostatečný a kvalitní přísun tekutin (neperlivé vody, čaje)
  • dodržujte pravidelný přísun potravy (5 - 6 porcí denně, pauzy 3 - 4 hod mezi každým jídlem), což  urychlí váš metabolismus, lépe se spalují tuky
  • poslední jídlo jezte 2 - 3 hod před spaním
  • vyhněte se "nástrahám velkoměsta", pokud jdete nakupovat, nechoďte nikdy s prázdným žaludkem, choďte vždy s nákupním seznamem, vyčleněnými finančními prostředky, místo košíku na kolečkách si vezměte pouze nákupní košík do ruky, některým oddělením, ve kterých jen těžko odoláváte se vyhněte a uvidíte, jak se vám uleví.



mimi bazar dělící čára
těhotenství, porod a rodina
dělící čára
mimi bazar dělící čára

Radůzy recepty

Pěkný den - navigátor pro aktivní rodiny s malými dětmi

Outdoorové oblečení pro děti
mimi bazar dělící čára
Portál pro ženy www.nasemimi.cz:  vyhledávání ve zboží  #  přehled inzertních sekcí  #  kontakty  #  použití cookies