Sdílet na:
Popis značky ZARA
Zara - první obchod společnosti otevřel
v roce 1975 Amancio Ortega Gaona v La Coruña ve Španělsku. O 15 let později již existovalo 82 obchodů po celém Španělsku a Gaona zahájil mezinárodní expanzi. Nejprve expandoval do sousedního Portugalska, dále i do módních metropolí Paříže a New Yorku. Na konci roku 2001 měl řetězec již 507 obchodů na
celém světě.
Zara je
největším a mezinárodně nejznámějším
z šesti prodejců, které módní
společnost Inditex, jež navrhuje,
vyrábí a prodává ve svých řetězcích po celém světě dámské, pánské a dětské oblečení, obuv a doplňky, vlastní.
Dalšími prodejci jsou Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius a Oysho.
Zara je
svým pánem, co se týká designu, zdrojů a výroby, distribuce, image, personálu a rozpočtu. Ústředí Inditexu pouze vytváří její firemní strategii.
Zara
nabízí stylové módní oblečení střední kvality za přijatelnou cenu. Úspěch značky tkví v investici do reklamy, v omezeném počtu kusů jednoho modelu a ve velkém počtu modelů pro každou sezónu. Zara nikdy
nepropásne žádný trend a vždy přichází se žhavými novinkami.
Nové kolekce jaro/léto přicházejí do obchodů již na přelomu ledna a února, kolekce podzim/zima jsou k dostání v srpnu. I během aktuální sezóny návrháři stále pracují a obchody jsou zásobovány stále novým atraktivním zbožím.
Oblečení se
šije ve 400 menších krejčovských dílnách v Galicii a severním Portugalsku. Veškeré zboží do zahraničí je distribuováno přes distribuční ústředí ve španělském Arteixo nebo satelitní pobočky v Argentině, Brazílii a Mexiku.
V současné době
hledá Zara nová odbytiště, není ovšem ještě zcela jasné, na jaký trh vstoupí.
Zobrazit inzeráty zboží značky ZARA