V případě odeslání nabízeného zboží Českou poštou se často stává, že adresát není zastižen doma. Upozornění o uložení zásilky a možnosti jejího vyzvednutí na poště se ztratí a
adresát se tak vlastně ani nedoví, že očekávaná zásilka již dorazila.
Po několika dnech marného čekání kontaktuje většinou rozlobený adresát odesílatele s tím, že
peníze již dávno odeslal a očekávaný balíček stále
nedorazil. Podobná situace nastává i tehdy, kdy odběratel slíbí, že bude inzerenta o převzetí balíčku informovat, ale vzápětí na to jaksi pozapomene a odesílatel čeká a čeká!
Česká pošta svým uživatelům, v případě, že mají "podací lístek" od odeslané zásilky, nabízí možnost
sledovat cestu zásilky až k samotnému odběrateli/adresátovi.
Jedná se o služby na stránkách České pošty
http://www.cpost.cz
Stačí otevřít oddíl "Sledovat zásilku" v Rychlých odkazech. Následně zadáte
podací číslo zásilky, které najdete v horní části podacího lístku a doplníte dle uvedeného "postupu".
Příklad:
- Podací číslo zásilky: BA0044231296X
Po odeslání formuláře se objeví následující informace:
- Zásilka podána dne ……. na poště PSČ, město/vesnice.
- Zásilka přepravována k dodací poště.
- Zásilka připravována na dodací poště PSČ, město/vesnice k doručení.
- Zásilka doručována dne …….. poštou PSČ, město/vesnice.
- Zásilka dodána dne …….. poštou PSČ, město/vesnice.
Zjištěné informace můžete následně
odeslat adresátovi. Ten si může na základě vašich údajů, v případě, že mu zásilka nebyla osobně doručena a ani výzva o uložení zásilky se k němu nedostala,
balíček osobně vyzvednout na příslušné České poště.